Znamka mesta. Pomemben ustvarjalec pozicije mesta v konkurenčnem okolju.

Izšla je knjiga Znamka Mesta. Pomemben ustvarjalec pozicije mesta v konkurenčnem okolju izpod peresa dr. Andreja Pompeta, ki jo je založila založba Urbanističnega inštituta Republike Slovenije, kjer jo lahko tudi kupite. Vsebina knjige je mesto in njegova znamka – vsebina, ki je doslej le redko bila tako celovito obravnavana, da jo je bilo mogoče zajeti v okviru ene knjige.

O vsebini je avtor zapisal naslednje:
Znamka kot univerzalni komunikacijski instrument dokazuje, da je nepogrešljiv komunikator mehkih in trdih značilnosti tistega, kar je z njo oznamčeno. Tako je od spoznanja dalje, da je mesto tudi produkt, ki si prizadeva za svojo konkurenčno pozicijo, smiselna tudi misel, da ima mesto lahko svojo znamko. Na podlagi tega je moja generalna predpostavka usmerjena v trditev, da znamka mesta pomembno vpliva na pozicijo mesta v konkurenčnem prostoru. 
Vsebina knjige je vsebinsko deduktivna in je usmerjena k zelo konkretnim ugotovitvam raziskav, ki potrjujejo mojo domnevo. Najprej se osredotočam na mesto kot pojav in ga obravnavam skozi prizmo njegovih kapitalov ter trendov. Temeljna ugotovitev je, da gre za holistično tvorbo, kjer so njegovi sestavni deli med seboj odvisni in je za potrebe dobrega celovitega delovanja potrebno uravnoteženje vseh sestavnih delov. Sledijo splošna spoznanja o tem, kaj je znamka in kaj znotraj tega pojmovanja pomeni znamka mesta.

V nadaljevanju primerjam korporativno znamko z znamko mesta kot najbližjim sorodnim primerom. V tej primerjavi ugotavljam, da je podobnost med njima precejšnja, in sklepam, da so znanja, spoznanja in principi iz organizacijskih znamk in znamčenja povsem uporabljivi in smiselni za upoštevanje tudi pri znamki mesta in njenem znamčenju.

V poglavju o zaščiti znamke mesta ugotavljam, da je znamka mesta intelektualna lastnina, ki je, tako kot vse druge oblike intelektualne lastnine, vredna in potrebna pravnega varovanja. Izpostavljam vprašanje o tem, v kakšni obliki naj se zaščiti, in predstavljam, kako so to vprašanje razrešila nekatera svetovna mesta.

Zaradi kompleksnosti mesta kot pojava je območje ene knjige povsem preozko, da bi vplivnike na znamko mesta obravnaval v celoti, zato sem se v nadaljevanju osredotočal na urbanizem kot enega ključnih ustvarjalcev in sooblikovalcev znamke mesta. Misel, da imata urbanizem in znamka mesta veliko skupnega, me je napotila k primerjalni analizi kvalitativnih kriterijev urbanizma s kvalitativnimi kriteriji močne znamke in ugotovil sem, da med njimi obstaja velika podobnost in da se principi enih in drugih kriterijev med seboj celo prekrivajo.

Da sem se dokopal do pomembnosti izbranih indikatorjev kvalitativnih kriterijev urbanizma, sem z raziskavo prišel do spoznanja, kateri indikatorji so za rezidente in dnevne migrante pomembnejši in katerim posvečajo manj pozornosti.

V potrditev, da znamka mesta pomembno vpliva na pozicijo mesta v konkurenčnem prostoru, so me prepričali izsledki percepcijske študije petih slovenskih mest, ki je zadnji vsebinski sklop knjige. Rezultati so povsem jasno pokazali, katero od konkurenčnih znamk mest je perceptivno najmočnejša. To so potrdili indeksi pozicioniranosti in zaznane kakovosti ter faktorji osredotočenosti znamk. Iz pripisov posameznim znamkam mest sem sestavil zaznavne profile znamk mest, ki so v bistvu v zgodbo prenesene vrednote, atributi in osebnostne poteze znamke. Končno je bilo mogoče z uporabo korespondenčne analize sestaviti t. i. perceptivne zemljevide vrednot, atributov in osebnostnih potez mest, kjer je vsako zasedlo mesto glede na pripise, ki so jih znamkam mesta dajali respondenti.“  dr. Andrej Pompe

O knjigi so strokovnjaki, ki so vsebino že prebrali, zapisali:

“This is a refreshingly insightful look at city brand.  Underpinned by a solid consideration of branding theory and novel research, Dr Pompe shows how city brands play important roles.  Quite simply its a book that has to be read.”
Leslie de Chernatony BSc PhD FCIM FMRS, Professor of Brand Marketing, Aston Business School

“Pričujoča monografija je izvirno znanstveno delo, ki je podkrepljeno s številnimi najnovejšimi izsledki, tako na ravni teorije kot na ravni empiričnega raziskovanja. Vsebina je napisana jasno, tekoče, od širših pojmov se oži k specifičnejšim, osrednje enote pa so avtorsko izvorne raziskave. Knjigo zaznamuje obsežena in obenem celovita znanstvena obdelava tematik ter inovativen pristop  preizkušanja teorije znamčenja in korporativnega upravljanja na razvoj sodobnega mesta. Knjiga Znamka mesta bo imela poseben pomen za slovenski prostor, kjer predstavlja eno prvih del na omenjeno temo.”
Doc. dr. Bojan Grum

Med akademiki, kakor tudi praktiki, je vedno bolj prisotno spoznanje, da je tudi mesto mogoče obravnavati kot blagovno znamko. Seveda je pri prenosu tovrstnega koncepta potrebno izhajati iz specifik, ki izhajajo iz značilnosti same entitete, kakor tudi narave  obravnavanega mesta. Na slednje opozarja tudi pričujoče delo dr. Andreja Pompeta, s čimer pomembno prispeva k nadgradnji obstoječe slovenske literature.
Prof. dr. Maja Konečnik Ruzzier, Ekonomska fakulteta, Univerza v Ljubljani