Stari, a ne za odmet

»Old, but not out« je bil naslov predavanja na svetovni turistični borzi v Londonu WTM London 2015 o »kritično pomembni ciljni skupini za turizem«, kakor sta dejala predavatelja Auliana Poon, direktorica podjetja Tourism Intelligence International, in Kevon Wilson iz istega podjetja. Govor je o skupini starejših od petdeset let. V razvitih državah že več let opažamo trend povečevanja čedalje vitalnejše starajoče se populacije, ki »ljubi potovanja«, kakor sta poudarila govorca. Skupno jim je, da so »zreli, ozaveščeni in zato zahtevni potrošniki«. Med njimi prevladujejo ženske, pri oblikovanju ponudbe zanje pa je treba upoštevati še zlasti naslednje: so dovzetni za sodobne tehnologije, najraje izbirajo zmogljivosti, kjer so jim na voljo različne storitve (kot so, denimo, hoteli), počitnikujejo dalj časa, po navadi potujejo v dvoje, s partnerji, in so nadpovprečni porabniki. V razcvetu pa so tudi potovanja starih staršev z vnuki. Predavatelja sta potegnila vzporednico med »starimi 50+ in novimi 50+«. Za prve je bilo značilno, da so bili neizkušeni popotniki, previdni, nenaklonjeni spremembam. Zdajšnji starejši od petdeset let so pustolovski, zahtevni in izkušeni.

Trg starejših od 50 let je zelo diferenciran, skupno pa mu je praviloma še to, da mu je treba zagotoviti: izjemna doživetja, kulturo z vsebino, skrb za telo in duha, različne aktivnosti – in ga vselej nagovarjati z mladostnimi podobami. Zanj je pomembno tudi udobje.

trendi-over-50