Prihodnost je tukaj!

trendi-virtualna-realnost

Se spominjate filmske uspešnice Popolni spomin (Total Recall) iz leta 1990, v kateri je glavni junak v podobi  Arnolda Schwarzeneggerja odpotoval na virtualne »počitnice« na Mars? Kdo bi si tedaj mislil, da bi lahko čez dobri dve desetletji film že arhivirali v predal realističnih filmov in ne znanstveno-fantastičnih? (No, vsaj deloma.)
V turizmu se je o virtualni resničnosti leta govorilo predvsem kot o nevarnosti. Zakaj bi ljudje sploh še kam potovali (fizično), ko pa bodo lahko svet spoznavali in doživljali udobno zleknjeni doma? Vprašanje, ali se bo to nekoč resnično zgodilo, še vedno visi nad panogo, toda nekatere destinacije in ponudniki so pohiteli, da bi virtualno resničnost najprej obrnili sebi v prid. Niste prepričani, da bi poleg osnovnega turističnega paketa kupili še doživetje veslanja po tem in tem jezeru v vaši počitniški destinaciji? Nadenite si očala in se prepričajte, kako edinstveno bo! Virtualna resničnost je torej že učinkovit prodajni spodbujevalec.
Roboti namesto »živega« osebja v hotelih? V nekaterih japonskih hotelih so svoje osebje že robotizirali in sčasoma naj bi roboti čedalje bolj prevzemali delovna mesta na različnih področjih turizma.
Ko smo začeli pred petnajstimi leti, dvema desetletjema, redno uporabljati elektronsko pošto, se nam niti sanjalo ni, kako nepogrešljiv del našega vsakdanjika bo postala. Ali internet na splošno. Neskončna baza podatkov, do katere lahko dostopamo kadar koli in skorajda kjer koli. Družabna omrežja. Se je pred dobrim desetletjem, ko je zaživel Facebook, komu vsaj približno sanjalo, v kakšne razsežnosti bo šel njegov razvoj? Ali Twitterjev? Se komu sanja, brez česa »ne bomo mogli živeti« čez deset let?
Razvoj tehnologije je nezadržen, turizem pa je med panogami, na katere ima izjemen vpliv. In še večjega bo imel, ko bo v svetovni potujoči populaciji dokončno prevladala milenijska generacija (rojeni od leta 1980 do okoli leta 2000), ki tehnologijo ne več samo uporablja, ampak je z njo odraščala in z njo živi. (Da o mlajših sploh ne govorimo.) Zanjo je oziroma bo življenje v digitaliziranem svetu dejstvo, ne možnost. In kdor nanjo še ni pripravljen, že zamuja …

Mateja Gruden

(Lipov list, april 2016)

Foto: pixabay.com